Varit i Spanien!

 Hejsan allihopa! 
Vi har varit i Madrid från torsdag till tisdag. Vilket fint land det är med en massa god mat som smakade lite ovanligt men var ändå riktigt gott. Bilderna nedan visar ungefär var vi gjorde.
 
 
 
När vi kom till Madrid på torsdags kvällen gick vi till vårt hotell och lämnade all vår packning. Efter det så gick vi till en resturang som hette Espana Cani där vi åt tapas, måste säga att det var riktigt gott. Efter vi hade ätit klart gick vi tillbaka till vårt hotell, sedan på vägen dit kom det en snubbe och frågade mig om jag skulle följa med honom till en fest och få en drink. Men jag sa nej för att för det första är jag för liten för att dricka och för det andra så var jag så himla trött efter allt åkande med tåg och flyg. 
 
Dagen därpå gick vi och utforskade staden lite. Vi kollade på olika statyer och byggnader, sedan satte vi oss på StarBucks och åt.=)
 
Senare framåt eftermiddagen gjorde vi oss redo för bröllopet som skulle börja kl. 17.00 - 04.00 på morgonen. (Så man kan säga att man var ganska trött efter det). Det var min pappas kusins dotter som skulle gifta sig med en spanjor. Det var en hel del folk där, både svenska släktingar och kompisar och spanska släktingar och kompisar. Det var ca. 116 gäster.
 
 
 
 
 
 
Så här såg själva vigselplatsen ut där bröllopsparet skulle gifta sig. Det var verkligen jättefint ställe som dem hade valt ut och det går inte att beskriva med dessa bilder hur fint det var. När jag blir vuxen och ska gifta mig vill jag också ha något licknande bröllop som detta. 
Efter bröllopet så fick man gå runt och äta tapas och prata med alla.
 
 På dessa lappar stod det vart alla skulle sitta och äta
 
 
 Maten som vi åt var riktigt gott. Det första vi fick var förrätt. Förrätten var Smördeg av flodkräftor och jätteräkor med kräftmajonäs. Efter det så fick en liten drink som var citronsorbet med cava. Huvudrätten var oxfilémedaljong med grönsaksspett och svamp. Till sisst var det arabisk tårta med frasig kaka, grädde och karamelliserade mandlar.
Efter vi hade ätit klart visade dem upp ett bildspel från när bröloppsparet var barn och roliga bilder.
 
Efter dem hade spelat upp bildspelet fick man dansa till musik om man ville, Det var riktigt kul att få släppa loss. När jag hade dansat klart första låten kom det en spanjor som bjöd upp mig och vi dansade en låt som också var riktigt kul.
 
 Dagen efter kl 11.00 skulle det komma en buss som skulle ta oss till spanjorens hem by där han växte upp.
De tre nedre bilderna är inte i hans by, men detta var också en riktigt mysig by. Här stannade vi bara för att äta churros och det var riktigt gott 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Denna byn låg mitt ute i ingenstans men det var hur fint som helst, I denna byn så var det tio stycken spanjorer som tog hand om den. När vi var där gick vi runt och tittade. När vi hade kollat runt lite så hade satt fram en massa bord, där dem serverade paella som man fick ta och äta, Jag tycker att det smakade sådär men det var inte så himla farligt att äta. När vi hade ätit klart dansade vi smågrodorna för spanjorerna vilket var riktigt kul.

Det var en himla massa olivträd runt denna by, De hade också vindruvor och hasselnötter i byn som var väldigt gott. Spanjoren visade också en olivpress som var riktigt gamal men det var ändå så häftigt att se den. När klockan var 5 så åkte vi tillbaka till Madrid, och när vi var framme på kvällen så gick jag, min mamma och min pappa till Starbucks och åt kvällsmat.
 
 
 
 
 
 
Nästa morgon åkte vi tunnebana till madrids slott där vi kollade runt lite utanför. Sedan efter det gick vi till en katolsk kyrka, när vi hade kollat en stund i kyrkan började dem spärra av och det visade sig vara en gudstjänst som skulle var, sedan satte vi oss och kollade på gudstjänsten i en timme ungefär, Efter gudstjänsten gick vi till ett café och fikade. Vi gick vidare och bara njöt av allt fint dem hade i madrid. 
 
Imorgon (söndag) ska jag visa er vad jag köpte i madrid. Köpte inte alls mycket men kan ju va kul och visa.
Ha det så bra så syns vi <3 KRAM<3 
 
Resor med familjen | |
#1 - - Sara:

Alltså WOW William du är så grymt duktig på att fotografera!! Trots att du inte fotat länge så blir bilderna så galet bra!! Du kommer komma långt inom fotografering!! <3

Svar: Ååh men tack älskade Sara❤️
William Pettersson

Upp